lauantai 12. syyskuuta 2015

Minun Italiani

Tänään olen käynyt läpi isot määrät kuvia koneella. Pitäisi teettää osasta paperikuvia ja onhan mulla hyvin jo suunnitteluasteella matkoista sellaiset valokuvakirjatkin. :)
En vain ole päässyt hommassa alkua pidemmälle, enkä tiedä pääsenkö koskaan mutta hirmu kivat sellaiset olisi.

No laittelen nyt ainakin tänne blogiin kuvia kesän Italian matkasta.
Tällä kertaa emme matkaa juurikaan suunnitelleet etukäteen, vaan lähdettiin reissuun aika ex tempore.
Tiistaina ostin lentoliput, keskiviikkona varasin majoituksen Gardalta. Selvittelimme junareitit valmiiksi, jos ei sopivaa autoa kentältä löydy ja lähdimme reissuun aika avoimin mielin.

Ensimmäisen yön hotellimajoituksen varasin vasta torstai-illalla ja perjantai aamuna meillä oli jo lento. Eipä ehtinyt murehtia turhaan, meneekö kaikki hyvin :)
No, kaikki onneksi meni hyvin ja heti koneen laskeuduttua, kävelimme autonvuokraus tiskeille ja vuokrasimme auton, jolla ajelimme ensimmäisen yön majapaikkaamme Bergamon keskustaan. Bergamo muuten on aivan lentokentän lähellä, matkaa vain muutama kilometri.

Bergamo oli tosi viehättävä kaupunki. Sekä sen uudempi kaupunkiosa, jossa oli myös hyvät shoppailumahdollisuudet, että kaunis vanha kukkulalle rakennettu osa, josta oli upeat näkymät alas laaksoon ja kaupunkiin.

Kuumuudessa en paljon järkkäriä mukanani kantanut, joten kaikki kuvat on räpsitty ihan puhelimella. Sillä nykyisin melkein kaikki tuleekin ikuistettua, se kun vaan on helppoa ja näppärää ja melkein aina mukana :) Varoitus..Kuvia on paljon... :)

Voi sitä onnellista pienen talon ja viinitarhan omistavaa :)

Tämä oli tällainen vuorokauden pikavierailu Bergamossa, mutta voisin hyvinkin matkustaa sinne vähän pidemmäksikin aikaa. Milanoon on vain 40km matka.

Aamulla aamiaisen ja pienen shoppailukierroksen jälkeen, lähdimme jatkamaan matkaamme majapaikkaamme Laziceen, Gardajärvelle.

Itse Lazicesta laitan kuvia myöhemmin, nämä kuvat ovat Gardajärveltä.
Kiersimme yhtenä päivänä järven, pysähdellen moniin ihaniin, pieniin kaupunkeihin ja kyliin. Kävimme pari kertaa uimassa ja syömässä ja nautimme henkeäsalpaavan kauniista maisemista. Miten kaunista voi ollakaan!

Asunnolle saavuttiin juuri auringon laskun aikaan. Lapset tiestysti päättivät päivän uimahetkeen.
Italia on vakiinnuttanut paikkansa, meidän perheen sydämissä. Eikä turhaan!
Ihania muistoja!

Aurinkoista viikonlopun jatkoa sinulle! :)

1. Huikeita kuvia! Niissä on vaan yksi vika. Matkakuume nimittäin nousee hurjasti, onneksi on Ranskan matkaa tiedossa. Mekin kierreltiin viimeksi Sisiliaa paljoa etukäteen suunnittelematta. Eka ja viimeinen yö oli varattu, muuten ajeltiin autolla vuoristoissa ja rannikolla ja yövyttiin aina uusissa paikoissa 1-2 yötä. Hyvin onnistui eikä tullut mitään mokia.
    Ollaan joskus ajeltu asuntoautolla tuota Gardan rannikkoa pohjoiseen, ihastuttavaa aluetta.

2. Jotain aivan ihanaa! Emme ole yhtään matkustelusta perillä ja kielitaitokin on hieman hakysessa mutta tuonne olisi unelmien täyttymys päästä!!! Aivan huikea maa.

3. Aivan ihania kuvia ❤ Kylläpä tuli ikävä Italiaan, viime vierailusta on jo pitkä tovi! Ihanaa, että teillä oli onnistunut reissu!